Aangekomen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cusco

Blijf op de hoogte en volg Sofie

08 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal,

Gister lukte het niet om internet te krijgen maar nu ben ik weer helemaal bereikbaar!
De vlucht van Lima naar Cusco was een beetje wiebelig maar snel achter de rug, binnen een uur waren we alweer geland. Onder de twee studenten waarmee ik in Lima van het hotel naar de luchthaven ben gebracht en in Cusco van de luchthaven naar de talenschool, was een Duits meisje van 18 waar ik het heel goed mee kon vinden. Bij de talenschool aangekomen ontmoette ik nog een ander nieuw duits meisje dat net afgestudeerd is en met hun ga ik nu het meest om. Ongeveer 80% hier is tussen de 18 en 25 jaar oud dus dat is erg leuk, het merendeel is meisjes en het zijn allemaal superleuke mensen. Er zijn een aantal mensen uit Zwitserland, Duitsland, Amerika, Engeland en Nederland, en verder een uit Frankrijk,een uit Mexico en een uit Zweden. Ik ken nog niet iedereen maar dit is wat ik me tot nu toe kan herinneren.
Aangekomen bij de talenschool werd ik naar mijn kamer gebracht. Hij is vrij klein: 2 bedden, een bureautje en een kast. Mijn kamergenootje komt dinsdag hier aan, ze is Zwitsers en 19 jaar dus ik ben benieuwd! Toen ik mijn kast had ingedeeld en alle spullen een plekje had gegeven, heb ik het kadootje van mijn vriendinnen uitgepakt dat ik pas mocht open maken als ik in Peru was. Het was een klein boekje waarin zij allemaal een persoonlijk stukje hadden geschreven en bij iedereen zat een foto van mij met die persoon. Het was zo leuk om te lezen! Net toen al die nieuwe indrukken op me af waren gekomen, ik allemaal nieuwe mensen had ontmoet en ik daar alleen in een onbekende kamer zat, was dat een hele fijne verassing. Daarna hadden we de lunch, daar moet je je elke dag voor inschrijven en is gratis, een erg lekker 3 gangen menu dat ter plekke door de kok wordt bereid. Ik hoorde wel dat het vaak hetzelfde is en dat je het op een gegeven moment wel zat bent, maar nu geniet ik er nog heel erg van! We zijn na de lunch met een paar mensen boodschappen gaan doen, ik liep toen voor het eerst door cusco en het is echt prachtig! De straatjes, pleintjes, kleurrijke mensen en het bergenladschap er omheen. Je merkt wel dat je hoog zit want na een minuutje schuin omhoog lopen ben je al buiten adem. Om 16u hadden we een rondleiding in Cusco voor alle nieuwe mensen, dat was heel erg leuk. De man van de talenschool, die goed Engels spreekt, vertelde alles in langzaam Spaans zodat we al meteen beginnen met Spaanse woordjes leren. Het was leuk om te merken dat je best al wat kan verstaan.
Met een groepje zijn we 's avonds uit eten gegaan, een paar nieuwe mensen en een paar die hier al langer waren en dus wisten waar je goed kon eten. Voor 12 soles, minder dan 4 euro, hadden we een heerlijk 3 gangen menu! Hierna ben ik naar mijn kamer gegaan want ik was erg moe. Hier was het toen half 9, en in Nederland dus half 4 's nachts. Dik aangekleed ben ik in bed gedoken ( het koelt 's nachts heel erg af en er is geen verwarming of goede isolering) en heb heerlijk geslapen! Om een uur of half 5 werd ik wakker, ik zit nog niet helemaal in het goede ritme, en tot mijn grote vreugde deed het internet het een uurtje later. Het was heel fijn om weer even contact te hebben met thuis.
Vandaag zijn we vrij omdat het hier een nationale feestdag is, dus ik kan even lekker rustig aan doen. Straks ga ik met een Duits meisje en misschien meer mensen naar de markt. Het ontbijt bestaat hier uit een paar dunnen witte broodjes met boter en jam, en elke dag zit er iets extra's bij, vandaag was dat een gebakken eitje dus ik heb best lekker ontbeten!

De nieuwe mensen, een nieuwe omgeving en het moeten missen van familie en vrienden is natuurlijk wennen, maar ik weet zeker dat ik hier een hele leuke tijd ga hebben, vooral als ik kijk naar de mensen die hier al een paar weken zitten.
Het begint nu net te regenen en het is vrij koud, maar als de zon schijnt kan je makkelijk in je korte broekje lopen, het weer is erg wisselvallig dus.

Morgen om 8 uur hebben we een test Spaans om te bepalen bij welke klas je wordt ingedeeld, dat is bij mij dus beginner. De lessen gaan van start, ik ga mijn kamergenootje otmoeten en 's avonds is er een welkomstdiner, ik ben benieuwd en heb er zin in!

Veel liefs, Sofie

Ps. Ik ben gister helemaal vergeten foto's te maken dus die komen zo snel mogelijk!

  • 08 Oktober 2012 - 18:13

    Sofie:

    Lieve Sofie,
    Wat klinkt het super leuk allemaal! Fijn om te horen dat je goed terecht bent gekomen :)
    Nu kan het genieten echt beginnen! Veel plezier en geniet ervan
    XXX
    (en goed om te horen dat het eten lekker is, hahahah)

  • 08 Oktober 2012 - 18:14

    Mylene:

    Ja bovenstaand berichtje is van Mylene dus (omg lekker bezig)

  • 08 Oktober 2012 - 18:23

    Fleur:

    Klinkt heel goed schatje! Ik hoop dat het zo blijft. Maar in ieder geval fijn om te horen dat je in een leuke omgeving zit!
    Het missen van familie is hier ook wel even wennen haha!
    Dikke kus!

  • 10 Oktober 2012 - 16:24

    Tessa:

    Hola Sofie!

    Echt super om te lezen dat je dan nu echt in Peru bent. En mooi dat je goed bent aangekomen! Ben heel benieuwd naar al je avonturen daar aan de andere kant van de wereld!
    Buena Suerte y divertirse! ;)

    Besos,
    Tessa

  • 10 Oktober 2012 - 21:43

    Simone:

    Lieve Sofie,

    Wat blijft het toch bijzonder dat via internet er zo'n direct contact plaats kan vinden. Heel ver en toch dichtbij! We wensen je een geweldige, avontuurlijke, spannende, emotionele, leerzame, ontroerende, chillende en wat kunnen we nog meer verzinnen, tijd toe!
    Veel liefs, succes met het Spaans leren,
    Jaap, Simone, Olaf, Ravi en Mila (SJORM dus)

  • 10 Oktober 2012 - 23:18

    Winand:

    Klinkt allemaal heel leuk! Mooi om te lezen alles goed gaat!

    Veel plezier verder


    xx winand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 17937

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: