Home sweet home - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Sofie

31 December 2012 | Nederland, Utrecht

Lieve iedereen,

Deze blog heeft even op zich laten wachten omdat ik in Cuba geen internet meer heb gehad.

Na een week terug te zijn in Nederland is het alsof ik nooit weg ben geweest, toch denk ik nog vaak terug aan de goede tijd die ik heb gehad in Cusco.

De laatste 2 weken in Cuba waren geweldig. In Havana hebben we rondgereden in old timers en fietstaxi's, heel veel leuke restaurantjes ontdekt, in het zwembad gezwommen, gekletst met de locals en meegedanst in een kerk tijdens de mis! Vervolgens kwam een vriendin van Ted, de moeder van Merel, ook naar Cuba om met ons mee te reizen. Na Havana hebben we een 4-daagse rondrit gemaakt om wat meer van Cuba te zien. We hebben de twee prachtige stadjes Cienfuegos en Trinidad bezocht en we zijn naar krokodillenboerderij geweest (wat een gekke beesten zijn dat eigenlijk!). Ook hebben we gewandeld door twee hele mooie natuurparken. Een van de leukste dingen was wel de 'seafari', op een grote catamaran hebben we over zee gevaren, we hebben gesnorkeld en heerlijk op een wit strand vol met krabbetjes geluncht en gechilld, waarna we weer op de boot terug gingen.
Na deze rondreis gingen we voor de laatste paar dagen naar Varadero, een schiereiland met alleen maar heel veel all-inclusieve resorts, puur om even heerlijk te relaxen voordat we weer terug naar Nederland zouden gaan. We zaten in een prachtig resort met een hele mooie binnentuin en we hebben genoten! Om het allemaal nog mooier te maken hebben we ook met dolfijnen gezwommen, heel bijzonder was dat!
En ja, uiteindelijk was het toch echt zo ver, tijd om naar huis te gaan: heel leuk en jammer tegelijkertijd. Op de terugvlucht stond ons nog een verassing te wachten want de neef van Ted, die bij KLM werkt, had speciaal voor Merel geregeld dat zij business class mocht vliegen en daarmee wij ook! Met een glaasje champagne in de hand zochten we op de menukaart uit wat we wilden eten vanavond en na het 3 gangen menu zetten we onze stoelen in de slaapstand zodat we heerlijk konden slapen. Ik heb nog nooit zo'n confortabele en leuke vlucht gehad, we mochten zelfs even de cockpit in! Eenmaal op Schiphol zag ik eindelijk mijn lieve vriend Lukas weer, wat was dat fijn! We zijn samen naar huis gereden en zoals vanouds zijn we lekker de stad in gegaan, om last-minute kerstkleding voor mij te shoppen, heerlijk.

Nu zit ik weer thuis, op de bank, met m'n slofjes aan. Het is heel gek dat ik zo lang naar deze reis heb uitgekeken, er zoveel mee bezig ben geweest, ik de afgelopen 3 maanden super veel heb meegemaakt, nieuwe mensen heb ontmoet en even in een andere wereld heb geleefd, en ik nu weer gewoon thuis zit. Ik zal deze mooie tijd nooit vergeten en ik ben heel heel heel blij dat ik ervoor gekozen heb deze reis te maken, het was geweldig.

Gelukkig was het meteen kerst toen ik thuis kwam en het was heel leuk om meteen met de familie kerst te vieren (we hebben zelfs nog even sinterklaas ingehaald) en iedereen weer te zien. Nu we het er toch over hebben, ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad en iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!

Werk roept en ook de keuze voor mijn studie moet gemaakt gaan worden, het echte leven is weer begonnen en ik ga ervan genieten weer lekker terug te zijn in Nederland.

Heel veel liefs, Sofie

Ps. Meer foto's komen binnenkort nog.

  • 31 December 2012 - 19:02

    Edmund:

    Hoi Sofie

    Leuke reisverslagen!!, ga je straks weer bij de voedingsdienst werken??


    Ik wens je verder een goed 2013


    Groet Edmund

  • 02 Januari 2013 - 22:05

    Leonie Schrijver:

    Toppie Sofie! Ik heb ook de Seafari gedaan toen ik in Cuba was en ben ook naar de Krokodillenboerderij en Trinidad geweest! Ik kom binnenkort ook thuis en dan gaan we snel meeten bij het Sushi restaurant in Utrecht als je je dat nog herrinerd!
    xxxx

  • 03 Januari 2013 - 20:37

    Sofie Doorman:

    Hoi Edmund, ja volgende week ben ik weer in het umc! Dankje, jij ook een gelukkig nieuwjaar!
    Aah lee wat leuk dat je daar ook bent geweest! yess sushiiiiii:)) heel veel plezier nog voordat je terug gaat!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 2986
Totaal aantal bezoekers 17931

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: