Laatste weken in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu Laatste weken in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

Laatste weken in Cusco

Blijf op de hoogte en volg Sofie

27 November 2012 | Peru, Cuzco

Hola amigo's,

De laatste blog is alweer een tijdje geleden maar dat betekent alleen maar dat ik het hier heel erg naar mijn zin heb en dus geen tijd om blogs te schrijven. Twee weken geleden ben ik naar lake titicaca geweest (een meer groter dan nederland op de grens van peru en bolivia), het was heel gezellig en prachtig om te zien. We sliepen bij een native family die heerlijk voor ons hebben gekookt en 's avonds werden we aangekleed in traditionele kleding en zijn we naar een traditioneel feest geweest waar we lekker hebben gedanst. Verder hebben we verschillende eilanden bezocht en zijn we zondagavond met de nachtbus weer terug gekomen. Het afgelopen weekend hebben we een hele bijzondere trip gemaakt. Met 11 studenten, 2 leraren (23 en 27 jaar oud dus ook van onze leeftijd), een broer van een van de leraren en een vriend van een van de leraren die gids is in dat gebied hebben we een berg beklommen. Het was ongelooflijk zwaar, we hadden ieder eten en drinken mee voor 2 dagen en tenten, slaapzakken en matjes. Een paar van de sterke jongens kregen rugproblemen en anderen werden ziek waardoor we elkaars spullen moesten dragen en het klimmen zelf viel ook tegen, meer dan 8 uur lang hebben we stijl omhoog gelopen. Onderweg hebben we enorme hoeveelheden hout verzameld voor het kampvuur, vooral de gids had een gigantische hoeveelheid nog bovenop zijn backpack op zijn rug gebonden, ongelooflijk. Na 10 uur bloed, zweet en tranen en heel veel samenwerking kwamen we aan op een prachtige plek langs een meer waar we hebben gecampeerd. Dat gevoel dat je krijgt als je de 'finish' met zijn allen hebt bereikt en over je eigen grenzen heen bent gegaan om daar te komen is geweldig. We hebben de tenten op gezet, het kampvuur aangestoken en de hele avond rond het kampvuur gezeten. 'S nachts was het verschrikkelijk koud maar dat hoorde er helemaal bij en de volgende dag hebben we na een geïmproviseerd ontbijt alles ingepakt en zijn we naar beneden gelopen. Ook dit was vanwege de stijlheid niet makkelijk maar wel een opluchting na al het klimmen van de dag ervoor.
Deze week ga ik nog even lekker genieten, in de ochtenden ben ik bij mijn vrijwilligerswerk wat nog steeds erg goed bevalt en een paar middagen help ik een jongen bij zijn vrijwilligersproject waar we een muur aan het schilderen zijn, heerlijk om met die kindjes bezig te zijn. Verder koken we met z'n allen, gaan we uit, kijken films of doen andere leuke dingen.
Zondag ga ik helaas alweer weg hier, de tijd is voorbij gevlogen... Maar niet getreurd, want dan mag ik mijn ouders, zusje, beste vriendin en haar moeder hier ontvangen en blijf ik met hun nog 1 week langer in Cusco! Ik heb heel veel zin om hun 'mijn' plekje te laten zien waar ik de afgelopen 2 maanden van mijn leven heb doorgebracht. Daarna ga ik met mijn beste vriendin en haar moeder nog 2 weken naar Cuba en dan ben ik precies voor Kerstmis weer terug in Nederland! Een goed vooruitzicht dus, ik ga ervan genieten.

Hasta luego!

Liefs, Sofie

  • 28 November 2012 - 09:41

    Mylene:

    Mooi verhaal Sofie! Nog een fijne laatste week daar en heel veel plezier met je Merel en Ted en je familie! XX

  • 28 November 2012 - 11:31

    Merel:

    Wat heb je weer geweldige dingen gedaan daar :) ik heb super veel zin je weer zien en het beste daarvan is dat ik gewoon zaterdag al bij je ben :) zo fijn. En vind het heel leuk te zien wat jij daar allemaal meemaakt. Tot zaterdag lief sofietje xx

  • 30 November 2012 - 13:15

    Tante Mriam:

    Hoi Sofie
    Leuk om je verslagen te lezen.Wat maak jij veel mee daar in dat verre land. Ervaringen om nooit te vergeten. Wij zijn hier druk in de weer met Sinterklaas en zijn pieten. Jouw lijstje mag nog ingestuurd worden dan zullen we de pakjes wel voor je bewaren tot je weer terug bent. Groetjes tante Miriam en Gerard en natuurlijk een knuffel van Wopper.

  • 03 December 2012 - 19:24

    Leonie Schrijver:

    Veel plezier met je laatste weekje schat! Je gaat het zo missen -spreekt uit ervaring- !
    En ga superleuke dingen doen met Merel! :)
    xxxx

  • 07 December 2012 - 14:04

    Tanta Miriam:

    Hoi Sofie.
    Hoe was het om je familie weer te zien en natuurlijk je lieve vriendin?
    Wij hebben de Sinterklaasavond er weer op zitten. Ik heb de familie Pouwels erg laten schrikken toen ik verkleed als Sinterklaas op de deur bonsde. (Ze wilden de avond vieren op een óude' manier als pakjesavond dus zonder surprise. Ik vond dat Sinterklaas dan wel even op bezoek kon gaan.Gerard en Koen kwamen uiteindelijk niet meer bij van het lachen.
    Nu is het december met echt winters weer. Vandaag de hele dag sneeuw wat blijft liggen dus een witte wereld waarin al het verkeer veel last heeft. Morgen vooral koud van min 7 tot min 14 graden voorspeld.
    Ik ben nbenieuwd hoe het zal zijn als jij terug komt want dat is dan wel een hele grote overgang.
    Geniet nog van je laatste weekjes en ik kijk al uit naar de dag dat je weer fijn terug bent.
    Groetjes tante Miriam en Gerard.

  • 10 December 2012 - 19:24

    Sofie:

    Hoi Miriam en Gerard,

    Het was super om al die mensen van thuis weer te zien! Wauw dat klinkt weer als een onvergetelijke sinterklaas haha, toch jammer dat ik dat dit jaar heb gemist. Gelukkig ben ik met kerst weer terug en ik heb heel veel zin om dit weer met jullie te vieren! Ik hoop dat de sneeuw nog even blijft liggen of nog een keer terug komt want dat wil ik niet missen en past nu natuurlijk ook heel goed bij mijn mooie bruine huidje :p.

    Bedankt voor alle kaartjes, was erg leuk om te lezen!

    Tot snel en heel veel liefs, Sofie

  • 10 December 2012 - 19:24

    Sofie:

    Hoi Miriam en Gerard,

    Het was super om al die mensen van thuis weer te zien! Wauw dat klinkt weer als een onvergetelijke sinterklaas haha, toch jammer dat ik dat dit jaar heb gemist. Gelukkig ben ik met kerst weer terug en ik heb heel veel zin om dit weer met jullie te vieren! Ik hoop dat de sneeuw nog even blijft liggen of nog een keer terug komt want dat wil ik niet missen en past nu natuurlijk ook heel goed bij mijn mooie bruine huidje :p.

    Bedankt voor alle kaartjes, was erg leuk om te lezen!

    Tot snel en heel veel liefs, Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 17929

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: