Eerste Spaanse lessen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu Eerste Spaanse lessen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

Eerste Spaanse lessen

Blijf op de hoogte en volg Sofie

11 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Hola amigos,

Ik heb nu 2 Spaanse lessen achter de rug en i love it. Een les is van 14:30 tot 18:30 met 20 minuten pauze, na de pauze krijg je een andere lerares of leraar en je hebt steeds een week lang dezelfde 2 lerar(ess)en. Ik heb nu twee super leuke vrouwen, vooral de dame van wie ik les heb na de pauze heeft constant een grote glimlach op haar gezicht. Ze spreken bijna alleen maar Spaans en met gebaren, wijzen en tekenen kunnen woorden uitgelegd worden die wij niet begrijpen, en eigenlijk gaat dat best goed. De lessen zijn heel intensief want onze klas bestaat maar uit 3 mensen (dit verandert elke week omdat er steeds nieuwe mensen bij komen en gaan), en per les leer je zoveel. Het verbaasde me echt hoeveel ik al had geleerd in de eerste les en dat maakt het ook zo leuk. We krijgen steeds een klein beetje huiswerk, gister moesten we een klein interview doen met 2 mensen en vandaag een familielid beschrijven.
De ochtenden ben ik dus vrij en die gebruik ik om lekker door Cusco te wandelen, Spaans te leren en contact te houden met thuis. Straks als ik wat meer mensen ken en helemaal uitgerust ben van de jetlag, dat is nu wel ongeveer het geval, zullen mijn dagen wel wat drukker worden. We gaan eigenlijk elke avond met wat mensen uit eten en daarna film kijken of wat chillen in 'la sala'. Dit weekend zal ik waarschijnlijk ook het uitgaansleven hier in Cusco gaan ontdekken.
Afgelopen dinsdag hadden we het welkomstdiner, wat heel leuk georganiseerd was. De avond begon met een pisco sour, een erg lekker peruaans drankje, en we zaten met alle nieuwe studenten buiten om een grote kachel. De kok had een speciaal maal bereid dat we daar lekker van onze schoot opaten.
Dinsdagnacht is ook mijn kamergenootje gearriveerd, het is een heel aardig meisje en heel fijn om als kamergenootje te hebben denk ik :). Zij blijft nog 4 weken en daarna komt er weer een ander meisje bij mij in de kamer.
Gister regende het de hele dag met zelfs een hagelbui en wat onweer tussendoor en was het heel koud, vandaag is er gelukkig weer een heerlijk zonnetje en zit ik lekker in mijn tshirtje. Elke dag moet ik zonnebrand op m'n gezicht doen want je verbrand hier zo makkelijk zonder dat je het door hebt, zelfs als het bewolkt is.
Ik hoor allemaal geluiden, bellen en geroep van het placa del armas, het centrale plein, dus waarschijnlijk is er weer een demonstratie/optocht/staking/viering want er schijnt daar bijna elke dag zoiets georganiseerd te worden. Misschien ga ik zo maar eens even kijken wat er aan de hand is!

iHasta luego! Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 17955

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: