It feels like home - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu It feels like home - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

It feels like home

Blijf op de hoogte en volg Sofie

16 Oktober 2012 | Peru, Cuzco

Hallo allemaal!

Afgelopen vrijdag heb ik een salsalesje gehad wat heel leuk was. Het begon om 19u maar zoals ik nu zo onderhand wel gewend ben verscheen de leraar met de muziek op zijn gemakje zo rond 19:20 en konden we beginnen. Vrijdag en zaterdag ben ik uitgeweest en dat kan hier heel goed heb ik ontdekt. Na het eten gingen we eerst even wat drinken in een pub, waar je tijdens happy hour cocktails voor minder dan 2 euro per stuk kan krijgen! Hoewel ze volgens mij niet echt sterk zijn, is dat toch heel leuk. Het uigaanspubliek in de grote clubs is voor de helft toerist en de de muziek is bekende popmuziek, dus niet erg Peruaans allemaal, maar het was heel leuk om weer eens lekker te dansen. Veel Peruanen hebben de neiging om soms uit het niks je hand te pakken en vervolgens een salsa dansje met je uit te voeren, maar dat probeer ik altijd maar op een subtiele manier af te houden. Als je 's avonds over straat loopt wordt je aan een stuk door aangesproken door propers, krijg je gratis drankjes aangeboden en wordt je bijna de clubs ingetrokken omdat de blonde meisjes toch wel heel populair zijn. Er zijn 4 populaire clubs waar iedereen van de talenschool hier altijd naar toe gaat, binnenkort wil ik eens de wat meer typisch Peruaanse uitgaansplekjes te ontdekken. Zondag hebben we zelf quacamole gemaakt en zijn we met nacho's 20 minuutjes omhoog gelopen naar Christo Blanco, een enorm wit standbeeld en 3 grote kruizen met bloemen eronder. We hebben daar lekker in het gras gepicknickt en zijn daarna weer naar beneden gelopen.
Maandag hebben we de jungle inca tour geboekt, een super vette trip voor dit weekend! Zaterdag vertrekken we om 7:30 met de bus voor een ritje van een paar uur. Dan mountainbikes we voor zo'n 4-5 uur naar Santa Maria. Daar overnachten we en de volgende dag trekken we naar Santa Teresa, een tocht van 7-8 uur wandelen. Daar overnachten we weer en de 3e dag wandelen we in ongeveer 7 uur naar Aguas Calientes. Hier blijven we de 4e dag en bezoeken we Machu Picchu! Ook beklimmen we hier de Wana Pichhu vanwaar je een prachtig uitzicht hebt. Dinsdagavond rijden we met de bus terug en komen we 1:30 aan. Tijdens deze 4 dagen komen we onderweg langs prachtige heetwater bronnen waar we lekker kunnen zwemmen en gaan we ook nog een keer raften en tokkelen boven diepe ravijnen! We gaan met een super leuke groep van 8 mensen, en dan nog een paar mensen die via dezelfde organisatie hebben geboekt maar die wij niet kennen. Ik heb er heel veel zin in! Mijn eerste echte avontuurlijke en heel bijzodere ervaring hier.
Gister heb ik met een meisje in de sportschool gespind, heeel vermoeiend maar wel lekker om weer eens te sporten. Ik moet zo maar eens wat Spaans gaan leren en huiswerk doen en vanavond gaan we weer een lesje salsa volgen maar dan georganiseerd door een club hier in de buurt. De locatie van de talenschool is echt perfect, als je de straat uitloopt ben je meteen midden in het centrum en het uitgaansgebied, maar als je hier blijft zit je midden in de rust tussen de prachtige bergen.
Ik heb het hier nu heel erg naar mijn zin. Na een weekje wennen voel ik me helemaal thuis, heb een hele leuke groep vrienden gemaakt en leer steeds meer mensen kennen. Ook door alle plannen die gemaakt worden en mijn dagen die vol zitten met leuke dingen kan ik alleen maar heel blij zijn dat ik hier ben! Ik wil nog lang niet naar huis dus ik hoop dat de tijd niet al te snel zal gaan hier.

Chau! Sofie

  • 18 Oktober 2012 - 12:42

    Bert:

    Hallo Sofie, wat heerlijk dat je het zo goed hebt daar! Ook nog lekkerder voor jouw te bedenken dat het hier echt herfst is en dat is niet zo erg om te missen. Leuk je blog hoor, fijn voor mij om te lezen hoe het gaat. Hier gast alles zijn gewone gangetje. sven en ik zijn gister eindelijk van de nieuwe keuken Excuus dinee cheques uit eten geweest. En zaterdag gaan we weer uit eten omdat Sven zijn zus jarig is. Gelukkig mag Laya naar jullie, heeft zij ook een gezellige avond!! Dan kan ik als ik thuiskom meteen naar bedje toe ))). Dikke groetjes van hier en veel plezier daar!!!

  • 18 Oktober 2012 - 16:55

    Merel:

    he liefje, ik ben zo blij dat je het dat zo geweldig hebt. En ben ook wel heel blij dat we in deze tijd geboren zijn, want nu kunnen we gelukkig elke dag even met elkaar praten :)
    en op die jungle inca tour ben ik wel een beetje jaloers hoor.. en eigenlijk op de rest ook haha!
    heel veel plezier met alles en veel kusjes xxxx

  • 19 Oktober 2012 - 20:42

    Mylene:

    Klinkt top! Genieten!! Hoe gaat het met je Spaans? XXX

  • 19 Oktober 2012 - 22:13

    Sofie Doorman:

    Spaans gaat best goed, al zoveel geleerd in 2 weken! Hoe was het uit eten Bert? Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 616
Totaal aantal bezoekers 17929

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: