Amsterdam - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu Amsterdam - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Sofie Doorman - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Lima

Blijf op de hoogte en volg Sofie

07 Oktober 2012 | Peru, Lima

De vlucht vandaag duurde lang dus toen heb ik ook al wat zitten schrijven.

In nederand is het 17:55u en in Peru 10:55u.
Ik heb ondertussen ongeveer 5 uur vliegen erop zitten en het gaat tot nu toe helemaal prima. Het afscheid was wel even moeilijk, m'n ouders, zusje en beste vriendin waren mee wegbrengen naar Schiphol. Nadat ik was ingecheckt en de bagage (slechts 14 kilo!) was afgeleverd, konden we nog even wat gaan drinken voordat ik zou vertrekken, maar voor ik het wist was het alweer tijd om richting de gate te gaan, en dus om afscheid te nemen.
Ik ben godzijdank in een keer naar de goede gate gelopen, mocht door de douane en ben het goede vliegtuig ingestapt, dus so far so good! Mijn lieve vader had tijdens het online inchecken thuis voor mij een economy extra comfort plek geboekt, omdat hij het niet over zijn hart kon verkrijgen mij 12 uur lang op de vleugel uit te laten kijken, en dit het geval was bij de enige resterende vrije plekken aan het raam in de economyclass. Hierdoor heb ik nu niemand voor me en zit ik heerlijk met de beentjes gestrekt. Ik heb 3 raampjes waar ik door kan kijken met prachtig uitzicht en ik hoef niemand wakker te maken als ik naar de wc moet omdat er genoeg ruimte is om om mijn buurman heen te lopen, dus dankjewel voor dit mooie plekje papa.
De voordspoed werd licht verstoord toen de stewardessen met allemaal formulieren aankwamen met een waslijst aan vragen over wie je bent, waar je heen gaat, wat je gaat doen, of je bijzondere dingen bij je hebt, enz. Aangezien alles in het engels of spaans was, en niet altijd even duidelijk beschreven, was het even puzzelen, maar samen met mijn aardige, gebrekkig-engelssprekende, Oekraïense buurman zijn we er toch redelijk uitgekomen. Geen idee waar en wanneer ik deze formulieren weer moet afgeven of nodig heb maar dat zien we dan wel weer.

De formulieren zijn ondertussen ingeleverd bij het vliegveld en ik zit nu in het hotel in Lima. De baas hiervan is Nederlands dus dat is heel fijn, en tegelijk met mij zijn meerdere Nederlanders hier aangekomen dus we zitten nog even beneden wat te drinken. Hier is het nu half 9 's avonds dus in Nederland half 4 's nachts, slapen zal dus wel lukken straks! Van het vliegveld naar het hotel zat ik met een Vlaams meisje in de taxi die ongeveer hetzelfde gaat doen als ik alleen bij een andere school, dus die zal ik waarschijnlijk niet meer tegen komen, maar het was wel heel leuk om even te kunnen praten met iemand die nederlands kon en in hetzelfde schuitje zat. De baas van het hotel had voor mij al het e-ticket van de binnenlandse vlucht van morgen naar cusco geprint, en wist dat ik morgen om 7:10u wordt opgehaald, tegelijk met 3 andere studenten die dezelfde vlucht nemen en dus denk ik naar dezelfde talenschool als ik gaan. Leuk om die alvast te ontmoeten! Ik ga zo lekker naar bed en proberen zo lang mogelijk uit te slapen, morgen om half 7 (13:30 in Nederland) heb ik mijn ontbijt en dan begint een nieuwe spannende dag! Ik heb er heel veel zin in en vandaag is alles me heel erg meegevallen.

Liefs Sofie

  • 07 Oktober 2012 - 09:33

    Annemiekk:

    Fijn dat je eerste dag van je mooie reis goed verlopen is. Ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier. Liefs, Annemiek

  • 07 Oktober 2012 - 19:25

    Corine En Michiel:

    Ha Sofie,
    Je moet even bij je instellingen kijken. Nu lijkt het alsof je het verslag vanuit Lima, gewoon in Utrecht Nederland geschreven hebt. Het moet op de een of andere manier mogelijk zijn dat je ziet dat je nu in Peru bent. Misschien moet het gewoon met de hand ingesteld worden, maar dat krijg je daar wel uitgezocht.
    We weten dat je intussen al weer veilig in Cusco bent geland. Nu gaat het echt beginnen! Geniet ervan.
    xxxxxxxxxxxxx Michiel en Corine

  • 07 Oktober 2012 - 21:46

    Sven:

    Hi sophie
    Dat gaat allemaal erg soepeltjes. Goed georganiseerd. Die extra plek in het vliegtuig maakt echt het verschil zeker voor zo'n lange vlucht. Alles bij elkaar is al vermoeiend genoeg. Veel plezier en werkze. Salut svenxx

  • 07 Oktober 2012 - 22:27

    Nina:

    Sofietje! Klinkt goed zo'n luxe stoel haha :) ben echt benieuwd hoe t daar is! Snel foto's plaatsen als t kan he! Geen idee hoe laat het nu bij jou is maar ik ga lekker slapen! Kusjes van Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sofie

Maandag 8 oktober begint mijn avontuur in Peru. Via Activity International heb ik een programma geboekt, dit bestaat uit 4 weken een talencursus Spaans en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik ga werken bij een project voor ondervoede kinderen van 6 maanden tot 3 jaar oud, die vooral een beetje extra aandacht en liefde nodig hebben. Gedurende deze 8 weken woon ik in een studentenhuis. Als de mogelijkheid zich voor doet, zou ik graag na deze 8 weken nog rondreizen door Zuid Amerika met mensen die ik heb ontmoet tijdens mijn tijd in Peru, maar hiervoor heb ik nog niks gepland. Geen idee dus hoe lang mijn reis gaat duren, ik laat me verassen!

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 17925

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 15 Januari 1970

Spaans leren en vrijwilligerswerk doen in Peru

Landen bezocht: